Forskningsservice

Forskningsservice understøtter alle fakultetets ansatte i forhold til:

  • økonomi;
  • afholdelse af møder, workshops og konferencer;
  • ekstern forskningsfinansiering;
  • administrative opgaver i forskningscentrene;
  • administration af lokaler og IT-udstyr.

Forskningsservice understøtter endvidere fakultetets strategiske ledelse og mål, bl.a. gennem udarbejdelse af ledelsesinformation og administrativ support af fakultetsledelsen i økonomiske og forskningsstrategiske spørgsmål.  

Derudover varetager Forskningsservice samarbejdet med fakultetets eksterne leverandører.

Opgaver, organisering og ledelse

Forskningsservice ledes af chef for Forskningsservice Lykke Sennels-Andersen. 

Forskningsservice består af 3 teams med følgende opgaver:

Team Forskningssupport & Events 

  • Understøttelse af centerrelaterede arrangementer
  • Modtagelse af nye videnskabelige medarbejdere
  • Support af forskningscentre
  • Support i Office-pakken
  • Hjælp til selvhjælp RejsUd og IndFak
  • Assistance i forbindelse med rejsebestilling og almindelig mødeaktivitet
  • Budgetopfølgning i begrænset omfang
  • Ph.d.-forsvar i samarbejde med Ph.d.-skolen
  • Gæsteforskerprogrammer
  • Understøttelse af større internationale møder, workshops og konferencer
  • Folkemødet
  • Hjælp til ansøgning om eventmidler

Team Funding & Finance 

  • Økonomi- og budgetstyring af fakultetets interne og eksterne bevillinger
  • Målrettet og kvalificeret support i forhold til ansøgninger om eksterne midler til forskning.
  • Overblik over og support i forhold til at fundingmuligheder.
  • Ledelsesinformation og analyser inden for økonomi og ekstern finansiering.
  • Understøttelse af hjemtag af bevillinger inklusiv kontraktforhandling og oprettelse af bevilling i KU systemer
  • Bevillingsadministration: Rådgivning og administrativ understøttelse af eksterne bevillinger inklusiv løbende opfølgning på økonomi og projektplan, økonomisk afrapportering og projektafregning
  • Håndtering af Indkøb og udlevering af rejsekort
  • Bistand til rejse- og udlægsafregninger
  • Håndtering af timesedler for studenteransatte

Team Relationer, Data Management & Efter- og videreuddannelse (EVU) 

  • Ledelsesinformation- og understøttelse inden for forskningsområdet
  • Udvikling, markedsføring samt evaluering af efter- og videreuddannelsesområdet
  • Projektledelse af strategiske projekter
  • Bygningsansvar (lokaler, rokader og fysisk studiemiljø)
  • On-/off-boarding
  • Gæsteforskerprogram
  • GDPR
  • Data Management og etik i forskningsprojekter
  • Sekretariatsbetjening af Akademisk Råd, Søgekomité, LISU og JUR-FORSK
  • Indstilling af forskere til priser, nævn mv.
  • APV
  • ScanPas og WorkZone (Journalen)
  • Ferie- og fraværsregistrering
  • Relation til eksterne leverandører
  • Indkøb samt registrering af IT og inventar