Børnestavning. Hvad siger forskningen?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 4 |
Tidsskrift | Psyke & Logos |
Vol/bind | 2 |
Sider (fra-til) | 45-64 |
ISSN | 0107-1211 |
Status | Udgivet - nov. 2018 |
- Det Humanistiske Fakultet - stavning, børnestavning, udvikling af stavning, forskning om børnestavning, mål for kvaliteten af børnestavning, undervisning med børnestavning
Forskningsområder
ID: 216160520