Når du er blevet optaget

Når du er blevet optaget, sender vi dig en afgørelse på din ansøgning på mail, med tilbud om de fag du kan følge. Afgørelsen indeholder bl.a. de praktiske informationer, som du også kan læse her.

På Københavns Universitets intranet KUnet, har du adgang til en række selvbetjeningsmuligheder, herunder en e-mailkonto; KUmail. Her modtager du al væsentlig information vedrørende dit studie, og du bør derfor tjekke din KUmail ofte.

Hvis du ikke allerede er, eller har været, studerende ved KU, får du en PIN-kode tilsendt med posten. PIN-koden kan du bruge første gang, du logger på KUnet. Du kan også vælge at logge på med NemID.

PIN-koden skal derefter bruges sammen med dit ID-kort, hvis du f.eks. ønsker at bruge KUs faciliteter uden for de normale åbningstider.

For at få et ID-kort skal du uploade et billede på Selvbetjeningen i KUnet under ID-kort. Når billedet er uploadet, får du en skærmkvittering, hvor der står, hvornår dit kort er klart, og hvor du kan afhente det.

Ved spørgsmål til login på KUnet og ID-kort, kan du kontakte KU IT-Support på tlf. 35 32 32 32.

Du kan finde tid og sted for undervisningen i kursusbeskrivelsen for det fag, du er optaget på under ”se skema” og i dit personlige skema på forsiden af KUnet

Har du brug for at finde rundt på Det Juridiske Fakultet, kan vi anbefale, at du kigger på oversigten over undervisningslokalernes placering.

Skal du følge et kursus med flere hold, kan du se på KUnet under Selvbetjening, hvilket hold du er tilmeldt. Du må kun følge undervisningen på dét hold, du er tilmeldt. Det er ikke muligt at bytte hold.

Eventuelle aflysninger af forelæsninger meddeles via e-læringsplatformen Absalon. Disse informationer bliver ikke sendt via KUmail, og det er derfor en god ide at kigge på Absalon og i dit skema på KUnet, før du tager til undervisningen, så du ikke går forgæves.

Find praktisk information om eksamen her

Som supplement til lærebøgerne, anvender de fleste kurser supplerende materiale i form af tekstbidrag for bøger, artikler, domme m.v.

Hvis universitetet har rettigheder til at publicere tekstbidragene selv, vil en del af materialet ligge på Absalon.

Hvis du skal søge om dispensation fra de gældende regler, kan du søge via blanketten  ”Dispensation fra regler” og begrunde dit behov for dispensation. Husk at skrive i blanketten at du er meritstuderende.

Behandlingstiden er op til 6 uger.