Børnestavning. Hvad siger forskningen?
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 4 |
Journal | Psyke & Logos |
Volume | 2 |
Pages (from-to) | 45-64 |
ISSN | 0107-1211 |
Publication status | Published - Nov 2018 |
- Faculty of Humanities
Research areas
ID: 216160520