Børnestavning. Hvad siger forskningen?
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Børnestavning. Hvad siger forskningen? / Engmose, Stine Fuglsang.
In: Psyke & Logos, Vol. 2, 4, 11.2018, p. 45-64.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Børnestavning. Hvad siger forskningen?
AU - Engmose, Stine Fuglsang
PY - 2018/11
Y1 - 2018/11
N2 - I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.
AB - I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - stavning
KW - børnestavning
KW - udvikling af stavning
KW - forskning om børnestavning
KW - mål for kvaliteten af børnestavning
KW - undervisning med børnestavning
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 2
SP - 45
EP - 64
JO - Psyke & Logos
JF - Psyke & Logos
SN - 0107-1211
M1 - 4
ER -
ID: 216160520