22. januar 2020

Ny besøgende hos CeBIL - Michael Lowery-Wilson

Michael WilsonMichael Lowery-Wilson er adjungeret professor i skadesepidemiologi og forebyggelse ved Universitetet i Turku i Finland og Alexander-von-Humboldt Fellow ved Heidelberg Institute of Global Health i Tyskland. Michael har en MPH-grad fra Karolinska Institutet i Sverige samt MBA- og ph.d.-grader fra Universitetet i Turku i Finland. Han er bredt interesseret i udvikling af samfundsbaserede løsninger til forebyggelse af skader og vold. En vigtig motivation ligger i at undersøge de mekanismer, hvormed familiefaktorer, ressource og materielle afsavn påvirker skadehændelser og deres resultater. Meget af dette arbejde finder sted inden for en global sundhedskontekst.

Under sit besøg hos CeBIL vil Lowery-Wilson fokusere på at adskille de etiske, juridiske og bredere konsekvenser af sociale medieplatforme som folkesundhedsdommere, især når det drejer sig om overvågning af selvmord og selvskade på sådanne platforme.