22. marts 2022

Ny besøgende hos CeBIL - Kshitij Kumar Singh

1 april - 30 juni 2022

Kshitij Kumar Singh er adjunkt ved Campus Law Centre, Det Juridiske Fakultet, University of Delhi. Han tog sin LL.M. og Ph.D.-grader ved Banaras Hindu University og modtog Canadian Commonwealth Scholarship Asia-Pacific 2010. Som gæsteforsker besøgte han det juridiske fakultet, University of Western Ontario, Canada, i 2009 og 2010. Hans primære interesseområde er skæringspunktet mellem jura og bioteknologi, især etiske, juridiske og politiske spørgsmål vedrørende biomedicinsk teknologi. Han har publiceret meget om patentering af landbrugsbioteknologi og biomedicinsk teknologi i lyset af åbne og kollaborative tilgange. Han lægger vægt på en pragmatisk tilgang til jura, der adresserer bekymringerne hos forskellige interessenter inden for det bioteknologiske domæne gennem inklusion og deltagelse.

Han udgav sin første bog, "Biotechnology and Intellectual Property Rights: Legal and Social Implications", ved Springer i 2015, efterfulgt af bogen, både som redaktør og forfatter, "Policy Issues in GM Crops: A Global Perspective", ved Academic Press, Elsevier (2020). I øjeblikket arbejder han på et bogprojekt, "Legal and Policy Framework of Precision Medicine", sammen med Prof. Shubha Ghosh, Syracuse University College of Law, New York. Han har også publiceret adskillige artikler, anmeldelser og bogkapitler om forskellige aspekter af intellektuel ejendomsret og bioteknologilovgivning ved anerkendte forlag, herunder Oxford, Edward Elgar, Cambridge, Elsevier og Springer Nature. Han er blevet inviteret som ressourceperson og foredragsholder til nationale og internationale workshops, konferencer, seminarer og regeringsrådgivende grupper (især University of Utah, Texas A&M University, Indian Patent Office, RGNIIPM, DIPP & DPIIT, Ministry of Commerce & Industry, Indiens regering).

Den 18. december 2021 blev han tildelt "International Teaching Excellence Award 2021 in Intellectual Property Law" af Center for Professional Advancement (en enhed af IMRF registreret hos Govt. of India NITI Aayog).