18. januar 2022

Ny besøgende hos CeBIL - Blanka Bartos

Blanka Bartos er ph.d. kandidat ved Research Centre on International Markets and Investment Law (CREDIMI) ved University of Bourgogne Franche-Comté (UBFC) i Frankrig. Emnet for hendes afhandling er 'kontrakter for adgang til Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP'er)'. I sine artikler offentliggjort i europæiske og amerikanske anmeldelser udtrykte hun sit mål om at forbedre handelen med innovative lægemidler. Hun er også medlem af Gen- og Celleterapiinstituttet i Frankrig.

Tidligere i sin doktorgradsforskning har Blanka opnået en LL.M. i fransk, europæisk og international erhvervsret ved universitetet i Paris-Panthéon-Assas (Frankrig) og en amerikansk juridisk ekspert LL.M. grad ved University of Toledo (USA). Hun modtog sin J.D. juridiske grad ved University of Szeged (Ungarn) med speciale i international ret. Blanka forfulgte også juridiske studier i Bonn (Tyskland) og Lyon (Frankrig) og praktiserede advokat, udover advokatfirmaer og institutioner, ved Federal Chancelly of Vienna, ved Meridian International Center i Washington, DC, ved Ungarns faste delegation til OECD og UNESCO, og ved en regional appeldomstol i Ungarn.

Blanka er den eneste juridiske fellow i Jr. Templeton-programmet, hvor hundrede talentfulde personer blev udvalgt blandt 20.000 kandidater. Hun plejede at være en professionel atlet, en flertallig national og europæisk mester i fitness, isdans og styrkeløft.