Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning
Research output: Contribution to journal › Conference article › Research
Standard
Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning. / Bruun, Jesper.
In: IND's Skriftserie, No. 21, 05.2011, p. 127-134.Research output: Contribution to journal › Conference article › Research
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - GEN
T1 - Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning
AU - Bruun, Jesper
PY - 2011/5
Y1 - 2011/5
N2 - Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejdemed mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformerdårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjerbør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.
AB - Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejdemed mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformerdårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjerbør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.
KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
KW - computermodeller
KW - interaktivitet
KW - Undervisning i og læring af naturfag
KW - interactivity
KW - computer models
KW - Teaching and learning of science
M3 - Konferenceartikel
SP - 127
EP - 134
JO - IND's Skriftserie
JF - IND's Skriftserie
SN - 1602-2149
IS - 21
ER -
ID: 33573192