Idealer og realiteter i målorienteret undervisning
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Standard
Idealer og realiteter i målorienteret undervisning. / Dolin, Jens.
CURSIV: Sammenlignende fagdidaktik 4. ed. / Ellen Krogh; Sven-Erik Holgersen. Vol. 19 København, 2016. p. 67-87 (Cursiv).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Idealer og realiteter i målorienteret undervisning
AU - Dolin, Jens
PY - 2016/11/8
Y1 - 2016/11/8
N2 - Artiklen undersøger implementeringen af en målrettet, kompetenceorienteretundervisning i de naturvidenskabelige fag. Udviklingen herimod kan ses som enstyrkelse af en læringsorienteret tilgang i undervisningen eller som et naturligtskridt i indførelsen af en test- og målekultur i uddannelsessystemet. Ved at se deaktuelle curriculumtiltag som fx folkeskolens nye Fælles Mål i et større uddannelsespolitisklys vil artiklen belyse spændingsfeltet mellem den ideale forståelseaf tiltagene og den mere præstationsfikserede.
AB - Artiklen undersøger implementeringen af en målrettet, kompetenceorienteretundervisning i de naturvidenskabelige fag. Udviklingen herimod kan ses som enstyrkelse af en læringsorienteret tilgang i undervisningen eller som et naturligtskridt i indførelsen af en test- og målekultur i uddannelsessystemet. Ved at se deaktuelle curriculumtiltag som fx folkeskolens nye Fælles Mål i et større uddannelsespolitisklys vil artiklen belyse spændingsfeltet mellem den ideale forståelseaf tiltagene og den mere præstationsfikserede.
KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
KW - målorientering
KW - mestringsmål
KW - præstationsmål
KW - kompetencer
KW - progression
KW - evaluering
M3 - Bidrag til bog/antologi
VL - 19
T3 - Cursiv
SP - 67
EP - 87
BT - CURSIV
A2 - Krogh, Ellen
A2 - Holgersen, Sven-Erik
CY - København
ER -
ID: 168777063