Happy Pinning

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

Happy Pinning. / Fausing, Bent.

In: kommunikationsforum.dk, No. marts, 27.03.2012, p. 1-7.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Fausing, B 2012, 'Happy Pinning', kommunikationsforum.dk, no. marts, pp. 1-7. <http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/pinterest>

APA

Fausing, B. (2012). Happy Pinning. kommunikationsforum.dk, (marts), 1-7. http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/pinterest

Vancouver

Fausing B. Happy Pinning. kommunikationsforum.dk. 2012 Mar 27;(marts):1-7.

Author

Fausing, Bent. / Happy Pinning. In: kommunikationsforum.dk. 2012 ; No. marts. pp. 1-7.

Bibtex

@article{9b83fef6136a4959aabe46c6750e5e92,
title = "Happy Pinning",
abstract = "Om det sociale netv{\ae}rk Pinterest. Den m{\aa}de, vi indfanger og udtrykker vores erfaringer og smag, er ¿¿via ting eller billeder af tingene, som vi omgiver os med. Billederne og tingene afspejler ogs{\aa} vores dr{\o}mme og {\o}nsker. De ¿¿m{\aa}der, vi deler billederne, har at {\ae}ndret sig radikalt is{\ae}r gennem de sociale medier. Vores liv er i stigende grad blevet synligt og deleligt med andre, der selv kan anm{\ae}rke og {\o}ge de digitale spor med deres {\textquoteright}likes{\textquoteright}, links og meninger. Pinterest handler om, hvordan digitale arkiver af billeder, arvestykker og sentenser kommer til og blander sig med andres. Pinterest handler ikke mindst, hvordan andres billeder og fornemmelser bliver fundet rundt om p{\aa} web og kommer til at v{\ae}re elementer i vores erindringer, levede erfaringer, smag og dr{\o}mme.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, {\ae}stetik, visualisering, sociale medier, fascination, affekt",
author = "Bent Fausing",
year = "2012",
month = mar,
day = "27",
language = "Dansk",
pages = "1--7",
journal = "KommunikationsForum",
issn = "1901-3035",
number = "marts",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Happy Pinning

AU - Fausing, Bent

PY - 2012/3/27

Y1 - 2012/3/27

N2 - Om det sociale netværk Pinterest. Den måde, vi indfanger og udtrykker vores erfaringer og smag, er ¿¿via ting eller billeder af tingene, som vi omgiver os med. Billederne og tingene afspejler også vores drømme og ønsker. De ¿¿måder, vi deler billederne, har at ændret sig radikalt især gennem de sociale medier. Vores liv er i stigende grad blevet synligt og deleligt med andre, der selv kan anmærke og øge de digitale spor med deres ’likes’, links og meninger. Pinterest handler om, hvordan digitale arkiver af billeder, arvestykker og sentenser kommer til og blander sig med andres. Pinterest handler ikke mindst, hvordan andres billeder og fornemmelser bliver fundet rundt om på web og kommer til at være elementer i vores erindringer, levede erfaringer, smag og drømme.

AB - Om det sociale netværk Pinterest. Den måde, vi indfanger og udtrykker vores erfaringer og smag, er ¿¿via ting eller billeder af tingene, som vi omgiver os med. Billederne og tingene afspejler også vores drømme og ønsker. De ¿¿måder, vi deler billederne, har at ændret sig radikalt især gennem de sociale medier. Vores liv er i stigende grad blevet synligt og deleligt med andre, der selv kan anmærke og øge de digitale spor med deres ’likes’, links og meninger. Pinterest handler om, hvordan digitale arkiver af billeder, arvestykker og sentenser kommer til og blander sig med andres. Pinterest handler ikke mindst, hvordan andres billeder og fornemmelser bliver fundet rundt om på web og kommer til at være elementer i vores erindringer, levede erfaringer, smag og drømme.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - æstetik, visualisering, sociale medier, fascination, affekt

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 1

EP - 7

JO - KommunikationsForum

JF - KommunikationsForum

SN - 1901-3035

IS - marts

ER -

ID: 40394417