Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling. / Elbeshausen, Hans; Jensen, Agnete Lunddahl; Riis, Ragnhild.

In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Vol. årg 8, No. 14, 2013, p. 66-75.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Elbeshausen, H, Jensen, AL & Riis, R 2013, 'Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , vol. årg 8, no. 14, pp. 66-75.

APA

Elbeshausen, H., Jensen, A. L., & Riis, R. (2013). Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , årg 8(14), 66-75.

Vancouver

Elbeshausen H, Jensen AL, Riis R. Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2013;årg 8(14):66-75.

Author

Elbeshausen, Hans ; Jensen, Agnete Lunddahl ; Riis, Ragnhild. / Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling. In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2013 ; Vol. årg 8, No. 14. pp. 66-75.

Bibtex

@article{6c0aae5121d543cd8c18e33d939feabd,
title = "Fra kollegial supervision til f{\ae}llesfaglig udvikling - et eksperiment med entrepren{\o}rskabsundervisning i faget Kulturformidling",
abstract = "Artiklen handler om at tilegne sig viden om entrepren{\o}rskab som undervisningsform gennem en eksperimentel praksis. Vi beskriver udfordringer, dilemmaer, erfaringer og vendepunkter i forl{\o}bet og forklarer, hvordan fokus i den kollegiale supervision flyttede til at udvikle faglighed i f{\ae}llesskab. Forl{\o}bets eksplorative og fleksible form blev ledsaget af dialog p{\aa} flere niveauer og inddrog b{\aa}de de studerende og alle undervisere. M{\aa}lene kunne pr{\ae}ciseres og {\ae}ndres, og institutionens faglighed udvides. Med metaforen ’tvillinger’ blev kolleger indbudt til s{\ae}rligt at f{\o}lge underviserne i eksperimentet. Deres involvering viste sig i dialogiske interventioner i undervisningens form og indhold.This article presents an explorative journey carried out by a team of teachers. The aim was to develop their teaching methods in master courses in communication by integrating entrepreneurial thinking. The focus of the teacher-to-teacher supervision changed through the teamwork process. An initial concern about individual teaching skills was transformed into a joint concern about how to strengthen the academic argument for entrepreneurial thinking in academic education. The added value of working as a team in developing academic teaching is that a general reluctance towards entrepreneurial thinking has been transformed into a mutual interest and willingness to accept that certain entrepreneurial elements can improve academic standards.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Entrepreneurship Undervisning, kollegial supervision",
author = "Hans Elbeshausen and Jensen, {Agnete Lunddahl} and Ragnhild Riis",
year = "2013",
language = "Dansk",
volume = "{\aa}rg 8",
pages = "66--75",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "14",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Fra kollegial supervision til fællesfaglig udvikling - et eksperiment med entreprenørskabsundervisning i faget Kulturformidling

AU - Elbeshausen, Hans

AU - Jensen, Agnete Lunddahl

AU - Riis, Ragnhild

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Artiklen handler om at tilegne sig viden om entreprenørskab som undervisningsform gennem en eksperimentel praksis. Vi beskriver udfordringer, dilemmaer, erfaringer og vendepunkter i forløbet og forklarer, hvordan fokus i den kollegiale supervision flyttede til at udvikle faglighed i fællesskab. Forløbets eksplorative og fleksible form blev ledsaget af dialog på flere niveauer og inddrog både de studerende og alle undervisere. Målene kunne præciseres og ændres, og institutionens faglighed udvides. Med metaforen ’tvillinger’ blev kolleger indbudt til særligt at følge underviserne i eksperimentet. Deres involvering viste sig i dialogiske interventioner i undervisningens form og indhold.This article presents an explorative journey carried out by a team of teachers. The aim was to develop their teaching methods in master courses in communication by integrating entrepreneurial thinking. The focus of the teacher-to-teacher supervision changed through the teamwork process. An initial concern about individual teaching skills was transformed into a joint concern about how to strengthen the academic argument for entrepreneurial thinking in academic education. The added value of working as a team in developing academic teaching is that a general reluctance towards entrepreneurial thinking has been transformed into a mutual interest and willingness to accept that certain entrepreneurial elements can improve academic standards.

AB - Artiklen handler om at tilegne sig viden om entreprenørskab som undervisningsform gennem en eksperimentel praksis. Vi beskriver udfordringer, dilemmaer, erfaringer og vendepunkter i forløbet og forklarer, hvordan fokus i den kollegiale supervision flyttede til at udvikle faglighed i fællesskab. Forløbets eksplorative og fleksible form blev ledsaget af dialog på flere niveauer og inddrog både de studerende og alle undervisere. Målene kunne præciseres og ændres, og institutionens faglighed udvides. Med metaforen ’tvillinger’ blev kolleger indbudt til særligt at følge underviserne i eksperimentet. Deres involvering viste sig i dialogiske interventioner i undervisningens form og indhold.This article presents an explorative journey carried out by a team of teachers. The aim was to develop their teaching methods in master courses in communication by integrating entrepreneurial thinking. The focus of the teacher-to-teacher supervision changed through the teamwork process. An initial concern about individual teaching skills was transformed into a joint concern about how to strengthen the academic argument for entrepreneurial thinking in academic education. The added value of working as a team in developing academic teaching is that a general reluctance towards entrepreneurial thinking has been transformed into a mutual interest and willingness to accept that certain entrepreneurial elements can improve academic standards.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Entrepreneurship Undervisning

KW - kollegial supervision

M3 - Tidsskriftartikel

VL - årg 8

SP - 66

EP - 75

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 14

ER -

ID: 50862739