Boldspilsundervisning i Teori og Praksis
Research output: Book/Report › Book › Education › peer-review
Boldspilsundervisning i teori og praksis henvender sig til lærerstuderende og idrætsstuderende og andre, der arbejder med boldspil i hverdagen. Det er bogens hensigt at udvide læserens perspektiv på, hvordan man kan bruge boldspil og boldspilsundervisning. Bogen indeholder konkrete forslag til boldspilsundervisning samt forslag til, hvordan man kan videreudvikle arbejdet med boldspil i relation til forskellige målgrupper: børn, voksne og personer med særlige behov.
Bogen er unik ved sin kombination af teoretisk indsigt og praksisnær viden. Alle forfatterne til bogen har mange års erfaring med boldspilsundervisning, praksiserfaring som udøver samt dyb teoretisk indsigt. At anvende teorien i praksissituationer er vanskelig, og ofte oplever man, at underviserens teoriforståelse forbliver uden for sportshallen. Bogen giver en masse eksempler og forklaringer på, hvordan teorien kommer med ind i boldspilsundervisningen, således at læseren kan højne både det teoretiske og boldspilspraktiske niveau og dermed forbedre egen boldspilsundervisning.
Bogen er unik ved sin kombination af teoretisk indsigt og praksisnær viden. Alle forfatterne til bogen har mange års erfaring med boldspilsundervisning, praksiserfaring som udøver samt dyb teoretisk indsigt. At anvende teorien i praksissituationer er vanskelig, og ofte oplever man, at underviserens teoriforståelse forbliver uden for sportshallen. Bogen giver en masse eksempler og forklaringer på, hvordan teorien kommer med ind i boldspilsundervisningen, således at læseren kan højne både det teoretiske og boldspilspraktiske niveau og dermed forbedre egen boldspilsundervisning.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Forlaget Hetland |
Edition | 1 |
Number of pages | 359 |
ISBN (Print) | 9788799817788 |
Publication status | Published - 2020 |
- Faculty of Science
Research areas
ID: 243854666