Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Åben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den åbner og lukker sig i samme åndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere både mål og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den åbne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og spørger: Kan vi nedlægge modsigelserne og dermed åbne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri åben skoles visioner, berige de børn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt på tværs af sektorer og lokalsamfund, som efterspørges?
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Åben Skole |
Editors | Lars Emmerik Damgaard Knudsen, Laura Lundager Jensen, Anders Vestergaard Thomsen, Mette Fredslund |
Number of pages | 20 |
Place of Publication | Odense |
Publisher | Syddansk Universitetsforlag |
Publication date | 15 Jul 2020 |
Pages | 51 - 71 |
Article number | 3 |
Chapter | 1 |
ISBN (Print) | 978 87 408 3277 8 |
Publication status | Published - 15 Jul 2020 |
ID: 250975564