Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Åben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den åbner og lukker sig i samme åndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere både mål og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den åbne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og spørger: Kan vi nedlægge modsigelserne og dermed åbne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri åben skoles visioner, berige de børn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt på tværs af sektorer og lokalsamfund, som efterspørges?
Original languageDanish
Title of host publicationÅben Skole
EditorsLars Emmerik Damgaard Knudsen, Laura Lundager Jensen, Anders Vestergaard Thomsen, Mette Fredslund
Number of pages20
Place of PublicationOdense
PublisherSyddansk Universitetsforlag
Publication date15 Jul 2020
Pages51 - 71
Article number3
Chapter1
ISBN (Print)978 87 408 3277 8
Publication statusPublished - 15 Jul 2020

ID: 250975564