Forskning – Københavns Universitet

Forskning

Til toppenBøger

  • Kristiansen, Bente (2017): Om at skrive på universitetet. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Til toppenRedaktion

Til toppenArtikler og bogkapitler

  • Elgaard, Karina Kim Egholm; Freya Semanda; Werner Schäfke (2018, i tryk): Skyggedomsmetoden som læringsaktivitet for jurastuderende. Retfærd 41 (1).
  • Schäfke, Werner; Kristiansen, Bente; Elgaard, Karina Kim Egholm; Hølmkjær, Maiken Stensgaard (2018): Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 24, s. 104–119.
  • Schäfke, Werner; Hvidt, Mayoral Díaz-Asensio, Juan A.; Martine Stagelund (2018): Socialisation to interdisciplinary legal education: an empirical assessment. The Law Teacher 52 (1), s. 1–22. DOI: 10.1080/03069400.2017.1415080.
  • Johansen, Louise Victoria (2016): ”Hvad angår det mig som jurist?”. Refleksion over jurastuderendes møde med nye fagligheder. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 21, s. 110–121.
  • Adrian, Lin; Johansen, Louise Victoria; Kjær, Anne Lise; Kjær, Katrine Meldgaard (2014): Imagining Law. A Pilot Study of Entering Law Students’ Discourse about Law, Legal Education and Legal Professions. Retfærd 37 (3), s. 63–85.
  • Kristiansen, Bente (2010): Tekstproduktion og vidensproduktion. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 9, s. 50–54.

Til toppenDidaktiske værktøjspapirer

Til toppenForedrag og konferencepræsentationer

  • Kristiansen, Bente (2017): Implementing Research Based Teaching in an LLM program. Research in Legal Education: State of the Art. Legal Education Research Group. Sydney.
  • Elgaard, Karina Kim Egholm; Hølmkjær, Maiken Stensgaard; Schäfke, Werner; Kristiansen, Bente (2017): Forskende læring og innovation på jurastudiet. UCPH Fiscal Relations Law Journal. Dansk Universitetspædagogisk Konference 2017. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Vingsted.
  • Schäfke, Werner (2016): An Overview of Liberal Arts Programs in Germany. Association for Interdisciplinary Studies Conference. Association for Interdisciplinary Studies. Ottawa.
  • Werner Schäfke; Robin Engelhardt; Dolin, Jens (2016): Hacking the Disciplines. Empirically grounded recommendations for improving interdisciplinary teaching and cross-faculty educational programs. Association for Interdisciplinary Studies Conference. Association for Interdisciplinary Studies. Ottawa.
  • Schäfke, Werner (2015): Möglichkeiten und Grenzen des interdisziplinären Methoden-Transfers. 22. Arbeitstagung der deutschsprachigen Skandinavistik, Köln.
  • Kristiansen, Bente (2014): En undervisers guide til… Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2014. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Svendborg.
  • Kristiansen, Bente (2014): Teacher’s guide to supporting students’ academic writing. International Writing Studies Colloquium. Malmö Högskola; University of South Florida. Malmö.
  • Kristiansen, Bente (2012): Scaffolding writing. Developing competencies? Writing Development in Higher Education. Faculty of Education, Liverpool Hope University, Liverpool.
  • Kristiansen, Bente (2009): Secrets of Academia. 5th Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing. European Association for the Teaching of Academic Writing. Coventry.


Til toppenWorkshops

  • Schäfke, Werner; Drake, Ian (2017): Developing Scaffolding for Interdisciplinary Student-Driven Research. Association for Interdisciplinary Studies Conference. Association for Interdisciplinary Studies. Baltimore, MD.
  • Adrian, Lin (2016): Turning practice into gold. 29th International Association for Conflict Management Conference. International Association for Conflict Management. New York.
  • Kristiansen, Bente; Niels Vogensen (2014): Fagbeskrivelsen som aktivt pædagogisk dokument. Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2014. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Svendborg.
  • Kristiansen, Bente (2009): De særlige kvaliteter ved universitetets vidensproduktion. Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2009. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Fredericia.