Forskning
- Kristiansen, Bente (2017): Om at skrive på universitetet. Odense: Syddansk Universitetsforlag.
- Schäfke, Werner; Nexø Jensen, Hanne; Gøtz, Pernille (Eds.) (2015–): Forskningsbaseret Uddannelse. Inspirationskatalog med eksempler fra hele KU. København: Københavns Universitet.
- Asmussen, Ida Helene; Schäfke-Zell, Werner. (2019): Jurauddannelsen bør reformeres – med særligt fokus på den politiske embedsmand. Retfærd 42 (2 & 3), s. 21–36.
- Schäfke-Zell, Werner; Asmussen, Ida Helene (2019): The Legal Profession in the Age of Digitalisation. An Outline of Three Potential Transformations in Legal Education. Utrecht Law Review 15 (1), s. 65–79. DOI: 10.36633/ulr.454.
- Schäfke-Zell, Werner; Hvidt, Martine Stagelund (2019): The Habitualization of Law Students by External Instructors. Retfærd 42 (2 & 3), s. 37–47.
- Elgaard; Egholm, Karina Kim; Frandsen, Christian Aalborg; Kabel, Kristine (2018): Literacy og juridiske rollespil på gymnasiet og universitetet. Viden om Literacy 24, s. 100–106.
- Elgaard, Karina Kim Egholm; Semanda, Freya; Schäfke, Werner (2018): Skyggedomsmetoden som læringsaktivitet for jurastuderende. Retfærd 41 (1), s. 45–60.
- Schäfke, Werner; Hvidt, Mayoral Díaz-Asensio, Juan A.; Martine Stagelund (2018): Socialisation to interdisciplinary legal education. An empirical assessment. The Law Teacher 52 (1), s. 1–22. DOI: 10.1080/03069400.2017.1415080.
- Schäfke, Werner; Kristiansen, Bente; Elgaard, Karina Kim Egholm; Hølmkjær, Maiken Stensgaard (2018): Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 24, s. 104–119.
- Johansen, Louise Victoria (2016): ”Hvad angår det mig som jurist?”. Refleksion over jurastuderendes møde med nye fagligheder. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 21, s. 110–121.
- Adrian, Lin; Johansen, Louise Victoria; Kjær, Anne Lise; Kjær, Katrine Meldgaard (2014): Imagining Law. A Pilot Study of Entering Law Students’ Discourse about Law, Legal Education and Legal Professions. Retfærd 37 (3), s. 63–85.
- Kristiansen, Bente (2010): Tekstproduktion og vidensproduktion. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 9, s. 50–54.
- Schäfke, Werner (2018): Skriveøvelser i bachelorprojektklynger med jurastuderende. I: Tine Damsholt, Hanne Nexø Jensen, Camilla Østerberg Rump (red.): Videnskabelse på universitetet. Veje til integration af forskning og undervisning. Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 217–222.
- Schäfke, Werner; Kjær, Katrine Meldgaard (2016): Addressing interdisciplinarity. In the mandatory philosophy of science courses (Fagets videnskabsteori). A didactic tools paper for module managers of ‘Fagets Videnskabsteori’ at the University of Copenhagen. København: Københavns Universitet (Publications from Interdisciplinary Education at UCPH, 1), 8 s.
- Johansen, Louise Victoria (2015): Feltarbejde, hvor de studerende selv arbejder med de metoder og analyser, som underviser anvender i sin forskning. I: Werner Schäfke, Hanne Nexø Jensen, Pernille Gøtz (red.): Forskningsbaseret Uddannelse. Inspirationskatalog med eksempler fra hele KU. København: Københavns Universitet, 2 s.
- Elgaard, Karina Kim Egholm (2019): Vejledning uden veje – erfaringer fra JUR. Københavns Universitet.
- Schäfke, Werner (2019): Hvordan implementering af problem-baseret læring påvirker de studerendes Cognitive Load. Dansk universitetspædagogisk netværks konference. Odense.
- Asmussen, Ida Helene; Werner Schäfke (2018): Educating Future Guardians of the Rule of Law. Europa-Universität Flensburg.
- Schäfke, Werner; Bente Kristiansen; Karina Kim Egholm Elgaard (2018): Implementing Research-Based Teaching in an LLM-program. Teaching for learning.
- Kristiansen, Bente (2017): Implementing Research Based Teaching in an LLM program. Research in Legal Education: State of the Art. Legal Education Research Group. Sydney.
- Elgaard, Karina Kim Egholm; Hølmkjær, Maiken Stensgaard; Schäfke, Werner; Kristiansen, Bente (2017): Forskende læring og innovation på jurastudiet. UCPH Fiscal Relations Law Journal. Dansk Universitetspædagogisk Konference 2017. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Vingsted.
- Schäfke, Werner (2016): An Overview of Liberal Arts Programs in Germany. Association for Interdisciplinary Studies Conference. Association for Interdisciplinary Studies. Ottawa.
- Werner Schäfke; Robin Engelhardt; Dolin, Jens (2016): Hacking the Disciplines. Empirically grounded recommendations for improving interdisciplinary teaching and cross-faculty educational programs. Association for Interdisciplinary Studies Conference. Association for Interdisciplinary Studies. Ottawa.
- Schäfke, Werner (2015): Möglichkeiten und Grenzen des interdisziplinären Methoden-Transfers. 22. Arbeitstagung der deutschsprachigen Skandinavistik, Köln.
- Kristiansen, Bente (2014): En undervisers guide til… Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2014. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Svendborg.
- Kristiansen, Bente (2014): Teacher’s guide to supporting students’ academic writing. International Writing Studies Colloquium. Malmö Högskola; University of South Florida. Malmö.
- Kristiansen, Bente (2012): Scaffolding writing. Developing competencies? Writing Development in Higher Education. Faculty of Education, Liverpool Hope University, Liverpool.
- Kristiansen, Bente (2009): Secrets of Academia. 5th Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing. European Association for the Teaching of Academic Writing. Coventry.
- Schäfke, Werner; Drake, Ian (2017): Developing Scaffolding for Interdisciplinary Student-Driven Research. Association for Interdisciplinary Studies Conference. Association for Interdisciplinary Studies. Baltimore, MD.
- Adrian, Lin (2016): Turning practice into gold. 29th International Association for Conflict Management Conference. International Association for Conflict Management. New York.
- Kristiansen, Bente; Niels Vogensen (2014): Fagbeskrivelsen som aktivt pædagogisk dokument. Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2014. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Svendborg.
- Kristiansen, Bente (2009): De særlige kvaliteter ved universitetets vidensproduktion. Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2009. Dansk Universitetspædagogisk Netværk. Fredericia.