Det universelle emoji-sprog: Hvorfor vi elsker emojis

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

Det universelle emoji-sprog : Hvorfor vi elsker emojis. / Fausing, Bent.

In: KommunikationsForum, 29.06.2020.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Fausing, B 2020, 'Det universelle emoji-sprog: Hvorfor vi elsker emojis', KommunikationsForum.

APA

Fausing, B. (2020). Det universelle emoji-sprog: Hvorfor vi elsker emojis. KommunikationsForum.

Vancouver

Fausing B. Det universelle emoji-sprog: Hvorfor vi elsker emojis. KommunikationsForum. 2020 Jun 29.

Author

Fausing, Bent. / Det universelle emoji-sprog : Hvorfor vi elsker emojis. In: KommunikationsForum. 2020.

Bibtex

@article{3af24020f37940208c66c21352eab9df,
title = "Det universelle emoji-sprog: Hvorfor vi elsker emojis",
abstract = "Hvorfor vi bruger emojis, hvad de tilf{\o}rer, hvad er deres emotionelle v{\ae}rdi, hvilke emojis kom til under Covid-19, og hvilke nye 117 emojis kom til lige umiddelbart f{\o}r karant{\ae}nen? Hvad er historien om emojis og emoticons? Endvidere hvad mangler sproget, som emojis kan give? Og hvorfor bliver der dagligt brugt 9 milliarder emojis p{\aa} Facebook? Og endelig hvorfor blev {\aa}rets ord i 2015 k{\aa}ret med en emoji? ",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, emojis, emoji, COVID-19, Corona, billeder, {\aa}rets ord 2015, emoticons, ansigter, visualisering, visuel kultur, emotionalitet, affekt, f{\o}lelser, kulturhistorie, sociale medier, udviklingen emoticons, kommunikation, visuel kommunikation, emotionel kommunikation, mikro, ansigter, objekter, personificering, antropomorf, tegneseriestil",
author = "Bent Fausing",
note = "Emojis er blevet en prominent del af menneskelig kommunikation, og vi er siden den f{\o}rste emojicon i 80'erne kun blevet gladere for at supplere tekst med smileyer og ikoner. I 2015 valgte Oxford Dictionary en emoji som {\aa}rets ord, og coronapandemien har f{\aa}et vores forbrug af emojis til at stige gevaldigt, da onlinekommunikation blev en endnu st{\o}rre del af vores hverdag. Men hvad kan emojis, og hvorfor elsker vi at bruge dem? ",
year = "2020",
month = jun,
day = "29",
language = "Dansk",
journal = "KommunikationsForum",
issn = "1901-3035",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Det universelle emoji-sprog

T2 - Hvorfor vi elsker emojis

AU - Fausing, Bent

N1 - Emojis er blevet en prominent del af menneskelig kommunikation, og vi er siden den første emojicon i 80'erne kun blevet gladere for at supplere tekst med smileyer og ikoner. I 2015 valgte Oxford Dictionary en emoji som årets ord, og coronapandemien har fået vores forbrug af emojis til at stige gevaldigt, da onlinekommunikation blev en endnu større del af vores hverdag. Men hvad kan emojis, og hvorfor elsker vi at bruge dem?

PY - 2020/6/29

Y1 - 2020/6/29

N2 - Hvorfor vi bruger emojis, hvad de tilfører, hvad er deres emotionelle værdi, hvilke emojis kom til under Covid-19, og hvilke nye 117 emojis kom til lige umiddelbart før karantænen? Hvad er historien om emojis og emoticons? Endvidere hvad mangler sproget, som emojis kan give? Og hvorfor bliver der dagligt brugt 9 milliarder emojis på Facebook? Og endelig hvorfor blev årets ord i 2015 kåret med en emoji?

AB - Hvorfor vi bruger emojis, hvad de tilfører, hvad er deres emotionelle værdi, hvilke emojis kom til under Covid-19, og hvilke nye 117 emojis kom til lige umiddelbart før karantænen? Hvad er historien om emojis og emoticons? Endvidere hvad mangler sproget, som emojis kan give? Og hvorfor bliver der dagligt brugt 9 milliarder emojis på Facebook? Og endelig hvorfor blev årets ord i 2015 kåret med en emoji?

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - emojis, emoji, COVID-19, Corona, billeder, årets ord 2015, emoticons, ansigter, visualisering, visuel kultur, emotionalitet, affekt, følelser, kulturhistorie, sociale medier, udviklingen emoticons, kommunikation, visuel kommunikation, emotionel kommunikat

UR - https://www.kommunikationsforum.dk/artikler/Derfor-elsker-vi-emojis

M3 - Tidsskriftartikel

JO - KommunikationsForum

JF - KommunikationsForum

SN - 1901-3035

ER -

ID: 243913305