Børnestavning. Hvad siger forskningen?

Research output: Contribution to journalJournal articlepeer-review

Standard

Børnestavning. Hvad siger forskningen? / Engmose, Stine Fuglsang.

In: Psyke & Logos, Vol. 2, 4, 11.2018, p. 45-64.

Research output: Contribution to journalJournal articlepeer-review

Harvard

Engmose, SF 2018, 'Børnestavning. Hvad siger forskningen?', Psyke & Logos, vol. 2, 4, pp. 45-64.

APA

Engmose, S. F. (2018). Børnestavning. Hvad siger forskningen? Psyke & Logos, 2, 45-64. [4].

Vancouver

Engmose SF. Børnestavning. Hvad siger forskningen? Psyke & Logos. 2018 Nov;2:45-64. 4.

Author

Engmose, Stine Fuglsang. / Børnestavning. Hvad siger forskningen?. In: Psyke & Logos. 2018 ; Vol. 2. pp. 45-64.

Bibtex

@article{d9fda87b3eb047eba7b9b04047072927,
title = "B{\o}rnestavning. Hvad siger forskningen?",
abstract = "I denne artikel unders{\o}ger forfatteren f{\ae}nomenet b{\o}rnestavning. Hvad er b{\o}rnestavning? Og hvordan har forskningen i f{\ae}nomenet udviklet sig fra 70{\textquoteright}erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status p{\aa} forskningen i b{\o}rnestavning, men dens s{\ae}rlige interesse er b{\o}rnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med b{\o}rnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede sp{\o}rgsm{\aa}l er der i forhold til undervisning med b{\o}rnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet b{\o}rnestavning i en dansk kontekst. ",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, stavning, b{\o}rnestavning, udvikling af stavning, forskning om b{\o}rnestavning, m{\aa}l for kvaliteten af b{\o}rnestavning, undervisning med b{\o}rnestavning",
author = "Engmose, {Stine Fuglsang}",
year = "2018",
month = nov,
language = "Dansk",
volume = "2",
pages = "45--64",
journal = "Psyke & Logos",
issn = "0107-1211",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Børnestavning. Hvad siger forskningen?

AU - Engmose, Stine Fuglsang

PY - 2018/11

Y1 - 2018/11

N2 - I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.

AB - I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - stavning

KW - børnestavning

KW - udvikling af stavning

KW - forskning om børnestavning

KW - mål for kvaliteten af børnestavning

KW - undervisning med børnestavning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2

SP - 45

EP - 64

JO - Psyke & Logos

JF - Psyke & Logos

SN - 0107-1211

M1 - 4

ER -

ID: 216160520