Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. / Schäfke, Werner; Kristiansen, Bente; Elgaard, Karina Kim Egholm; Hølmkjær, Maiken Stensgaard.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 13, Nr. 24, 03.2018, s. 104-119.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Schäfke, W, Kristiansen, B, Elgaard, KKE & Hølmkjær, MS 2018, 'Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , bind 13, nr. 24, s. 104-119.

APA

Schäfke, W., Kristiansen, B., Elgaard, K. K. E., & Hølmkjær, M. S. (2018). Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 13(24), 104-119.

Vancouver

Schäfke W, Kristiansen B, Elgaard KKE, Hølmkjær MS. Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2018 mar;13(24):104-119.

Author

Schäfke, Werner ; Kristiansen, Bente ; Elgaard, Karina Kim Egholm ; Hølmkjær, Maiken Stensgaard. / Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2018 ; Bind 13, Nr. 24. s. 104-119.

Bibtex

@article{44672a093c614ee9bca799b0c58d5b1e,
title = "Forskningsbaseret l{\ae}ring og innovativ praksis p{\aa} jurauddannelsen",
abstract = "P{\aa} Det Juridiske Fakultet, K{\o}benhavns Universitet, udvikles en ny l{\ae}ringsplatform i form af et e-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal, med et tilh{\o}rende kursus. Her skal de studerende skrive videnskabelige og innovative artikler under t{\ae}t supervision af en forsker fra universitetet eller en praktiker fra det offentlige eller private erhvervsliv. L{\ae}ringsplatformen skal hj{\ae}lpe de studerende til bedre muligheder for at kombinere retsvidenskabelig forskning med juridisk praksis i en sammenh{\ae}ng, hvor der l{\ae}gges v{\ae}gt p{\aa} innovation og bredere forst{\aa}else af samfundsm{\ae}ssige problemstillinger. Denne artikel pr{\ae}senterer, hvordan e-tidsskriftet og det tilh{\o}rende kursus p{\aa}t{\ae}nkes at arbejde med problemorienteret og forskningsbaseret l{\ae}ring inden for en professionsorienteret universitetsuddannelse. Kurset afholdes for f{\o}rste gang i efter{\aa}rssemestret 2017. Artiklen pr{\ae}senterer derfor alene kursusdesignet og de p{\ae}dagogiske overvejelser bag det, idet vi endnu har evalueringerne til gode, der vil vise, om forventningerne til l{\ae}ringsplatformen kan indfries, n{\aa}r kurset er blevet gennemf{\o}rt.",
author = "Werner Sch{\"a}fke and Bente Kristiansen and Elgaard, {Karina Kim Egholm} and H{\o}lmkj{\ae}r, {Maiken Stensgaard}",
year = "2018",
month = "3",
language = "Dansk",
volume = "13",
pages = "104--119",
journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "24",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen

AU - Schäfke, Werner

AU - Kristiansen, Bente

AU - Elgaard, Karina Kim Egholm

AU - Hølmkjær, Maiken Stensgaard

PY - 2018/3

Y1 - 2018/3

N2 - På Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet, udvikles en ny læringsplatform i form af et e-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal, med et tilhørende kursus. Her skal de studerende skrive videnskabelige og innovative artikler under tæt supervision af en forsker fra universitetet eller en praktiker fra det offentlige eller private erhvervsliv. Læringsplatformen skal hjælpe de studerende til bedre muligheder for at kombinere retsvidenskabelig forskning med juridisk praksis i en sammenhæng, hvor der lægges vægt på innovation og bredere forståelse af samfundsmæssige problemstillinger. Denne artikel præsenterer, hvordan e-tidsskriftet og det tilhørende kursus påtænkes at arbejde med problemorienteret og forskningsbaseret læring inden for en professionsorienteret universitetsuddannelse. Kurset afholdes for første gang i efterårssemestret 2017. Artiklen præsenterer derfor alene kursusdesignet og de pædagogiske overvejelser bag det, idet vi endnu har evalueringerne til gode, der vil vise, om forventningerne til læringsplatformen kan indfries, når kurset er blevet gennemført.

AB - På Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet, udvikles en ny læringsplatform i form af et e-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal, med et tilhørende kursus. Her skal de studerende skrive videnskabelige og innovative artikler under tæt supervision af en forsker fra universitetet eller en praktiker fra det offentlige eller private erhvervsliv. Læringsplatformen skal hjælpe de studerende til bedre muligheder for at kombinere retsvidenskabelig forskning med juridisk praksis i en sammenhæng, hvor der lægges vægt på innovation og bredere forståelse af samfundsmæssige problemstillinger. Denne artikel præsenterer, hvordan e-tidsskriftet og det tilhørende kursus påtænkes at arbejde med problemorienteret og forskningsbaseret læring inden for en professionsorienteret universitetsuddannelse. Kurset afholdes for første gang i efterårssemestret 2017. Artiklen præsenterer derfor alene kursusdesignet og de pædagogiske overvejelser bag det, idet vi endnu har evalueringerne til gode, der vil vise, om forventningerne til læringsplatformen kan indfries, når kurset er blevet gennemført.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 13

SP - 104

EP - 119

JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 24

ER -

ID: 185875400