Find forskere på Jura – Københavns Universitet

Det Juridiske Fakultet > Ansatte > Find forskere på Jura

Werner Schäfke

Werner Schäfke

Adjunkt

Aktuel forskning

Koordinator af Forskningsgruppen for retsvidenskabelig didaktik,

Medlem af forskningsprojekterne "Tværfaglig og tværfakultær uddannelse"og "Forskningsbaseret Uddannelse".

Primære forskningsområder

Juridiske uddannelser,

Den juridiske profession.

Undervisnings- og vejledningsområder

Undervisning

Retsfilosofi og retssociologi i faget "Ret, moral og politik" på bacheloruddannelsen,

Universitetspædagogikum.

Vejledning

Bachelorprojekter

Ret, moral og politik,

Retshistorie.

Specialer

Ret, moral og politik,

Retshistorie,

Advanced Legal English: Common Law Language, Reasoning, and Rhetoric,

Gender and Legal Culture,

Great Trials in Western Legal History,

Juridisk kommunikation og retorik,

Kommunikation og retorik i en juridisk og tværfaglig kontekst,

Law and Literature,

Videnskabsteori og metoder i juridisk perspektiv.

 

 

Udvalgte publikationer

  1. E-pub ahead of print

    Socialisation to Interdisciplinary Legal Education: An Empirical Assessment

    Schäfke, W., Mayoral, J. A. & Hvidt, M. S. 2018 I : Law Teacher.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  2. Accepteret/In press

    Skyggedomsmetoden som læringsaktivitet for jurastuderende

    Elgaard, K. K. E., Semanda, F. & Schäfke, W. 2018 (Accepteret/In press) I : Retfaerd. 41, 1, 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  3. Udgivet

    Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen

    Schäfke, W., Kristiansen, B., Elgaard, K. K. E. & Hølmkjær, M. S. mar. 2018 I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 24, s. 104-119 16 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  4. Udgivet

    Skriveøvelser i bachelorprojektklynger med jurastuderende

    Schäfke, W. feb. 2018 Videnskabelse på universitetet: Veje til integration af forskning og undervisning. Damsholt, T., Jensen, H. N. & Rump, C. Ø. (red.). Samfundslitteratur, s. 217-222 6 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  5. Udgivet

    Addressing interdisciplinarity In the mandatory philosophy of science courses (fagets videnskabsteori): A didactic tools paper for module managers of ‘Fagets Videnskabsteori’ at the University of Copenhagen

    Schäfke, W. & Kjær, K. M. 10 nov. 2016 Copenhagen: Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. 8 s. (Publications from Interdisciplinary Education at UCPH; Nr. 1, Bind 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  6. Accepteret/In press

    Medieval Icelandic Legal Treatises as Tools for External Scaffolding of Legal Cognition

    Schäfke, W. 2018 (Accepteret/In press) Distributed Cognition in Medieval and Renaissance Culture. Anderson , M. & Wheeler, M. (red.). Edinburgh University Press, 20 s. (The Edinburgh History of Distributed Cognition Series, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Udvalgte aktiviteter

  1. Forskningsbaseret Uddannelse: Inspirationskatalog med eksempler fra hele KU/Research Based Education: Inspiration Catalogue from UCPH (Tidsskrift)

    Schäfke, W. (Medlem af redaktionsgruppen)
    2016 → …

    Aktivitet: FormidlingRedaktør af uafslutttet antologi/samleværk

  2. Educating Future Guardians of the Rule of Law

    Asmussen, I. H. (Oplægsholder), Schäfke, W. (Oplægsholder)
    20 mar. 2018

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

  3. Implementing Research-Based Teaching in an LLM program

    Schäfke, W. (Andet), Bente Kristiansen (Andet), Elgaard, K. K. E. (Andet)
    25 jan. 2018

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

  4. Developing Scaffolding for Interdisciplinary Student-Driven Research

    Schäfke, W. (Foredragsholder), Ian Drake (Foredragsholder)
    okt. 2017

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

ID: 122742995