Find forskere på Jura – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Det Juridiske Fakultet > Ansatte > Find forskere på Jura

Werner Schäfke

Werner Schäfke

Adjunkt

Aktuel forskning

Koordinator af Forskningsgruppen for retsvidenskabelig didaktik,

Medlem af forskningsprojekterne "Tværfaglig og tværfakultær uddannelse"og "Forskningsbaseret Uddannelse".

Primære forskningsområder

Juridiske uddannelser,

Den juridiske profession.

Undervisnings- og vejledningsområder

Undervisning

Retsfilosofi og retssociologi i faget "Ret, moral og politik" på bacheloruddannelsen,

Universitetspædagogikum.

Vejledning

Bachelorprojekter

Ret, moral og politik,

Retshistorie.

Specialer

Ret, moral og politik,

Retshistorie,

Advanced Legal English: Common Law Language, Reasoning, and Rhetoric,

Gender and Legal Culture,

Great Trials in Western Legal History,

Juridisk kommunikation og retorik,

Kommunikation og retorik i en juridisk og tværfaglig kontekst,

Law and Literature,

Videnskabsteori og metoder i juridisk perspektiv.

 

 

Udvalgte publikationer

  1. E-pub ahead of print

    Socialisation to Interdisciplinary Legal Education: An Empirical Assessment

    Schäfke, W., Mayoral, J. A. & Hvidt, M. S. 2018 I : Law Teacher. 51, 4

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  2. Accepteret/In press

    Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen

    Schäfke, W., Kristiansen, B., Elgaard, K. K. E. & Hølmkjær, M. S. 2018 (Accepteret/In press) I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 24

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  3. Afsendt

    Skriveøvelser i bachelorprojektklynger med jurastuderende: Illustration af praksis

    Schäfke, W. 31 jan. 2018 (Afsendt) Videnskabelse på universitet: Veje til integration af forskning og undervisning. Damsholt, T., Jensen, H. N. & Rump, C. Ø. (red.). Samfundslitteratur

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

  4. Udgivet

    Addressing interdisciplinarity In the mandatory philosophy of science courses (fagets videnskabsteori): A didactic tools paper for module managers of ‘Fagets Videnskabsteori’ at the University of Copenhagen

    Schäfke, W. & Kjær, K. M. 10 nov. 2016 Copenhagen: Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. 8 s. (Publications from Interdisciplinary Education at UCPH; Nr. 1, Bind 1).

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtRapport

  5. Accepteret/In press

    Medieval Icelandic Legal Treatises as Tools for External Scaffolding of Legal Cognition

    Schäfke, W. 2018 (Accepteret/In press) Distributed Cognition in Medieval and Renaissance Culture. Anderson , M. & Wheeler, M. (red.). Edinburgh University Press, 20 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

  6. Accepteret/In press

    Voiding a lawsuit in Old Icelandic procedural law, its phraseology and its connotation

    Schäfke, W. 2018 (Accepteret/In press) Law and Language in the Middle Ages. Benham , J., McHaffie , M. & Vogt, H. (red.). Leiden: Brill, 20 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

Udvalgte aktiviteter

  1. Forskningsbaseret Uddannelse: Inspirationskatalog med eksempler fra hele KU/Research Based Education: Inspiration Catalogue from UCPH (Tidsskrift)

    Schäfke, W. (Medlem af redaktionsgruppen)
    2016 → …

    Aktivitet: FormidlingRedaktør af uafslutttet antologi/samleværk

  2. Implementing Research-Based Teaching in an LLM program

    Schäfke, W. (Andet), Bente Kristiansen (Andet), Elgaard, K. K. E. (Andet)
    25 jan. 2018

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

  3. Developing Scaffolding for Interdisciplinary Student-Driven Research

    Schäfke, W. (Foredragsholder), Ian Drake (Foredragsholder)
    okt. 2017

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

  4. Distributed Cognition in the Medieval Icelandic Legal System

    Schäfke, W. (Andet)
    aug. 2018

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

ID: 122742995